کتاب «رساله حقوق امام زین العابدین (ع)» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری میزان، همزمان با ولادت سیدالساجدین حضرت زین العابدین، کتاب «رساله حقوق امام زین العابدین(ع)» توسط انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسید.

این کتاب که مشتمل بر مقدمه و شرح پنجاه و یک حق تبین شده از سوی آن حضرت میباشد با قلم استاد دکتر احمد زمانی، ترجمه و شرح شده است.

چاپ اول این کتاب در ۵۳۶ صفحه و قطع رقعی در زمستان ۱۴۰۲ منتشر شده است که علاقه مندان میتوانند از بخش کتابها نسبت به آشنایی بیشتر با این اثر و خرید آن اقدام نمایند.

برگزاری دعای ندبه در خیمه گاه سیدالشهداء امام حسین(ع)

همزمان با دهه محرم، و توفیق حضور حجت الاسلام و المسلمین زمانی در میعادگاه عاشقان حسین (ع) کربلای معلی، مراسم پرفیض دعای ندبه با استقبال پرشور زائران حسینی در سحرگاه تاسوعا در خیمه گاه حرم حسینی برگزار شد.

این مراسم، با اقامه نماز صبح آغاز و با سخنرانی استاد زمانی و مداحی مداحان اهل بیت همراه بود.

سخنرانی در دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی

در سالروز ولادت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،‌ حجت الاسلام و المسلمین زمانی در محضر مرجعیت شیعه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به ایراد سخنانی در این خصوص پرداختند.

در این مراسم، که تعدادی از طلاب به دست آیت الله مکارم شیرازی عمامه گذاری نمودند، استاد زمانی ضمن تبریک این امر، اظهار داشت: رسول خدا(ص) به علی(ع) فرمود: أمّا العمامه فسلطان الله عزّ و جلّ؛ عمامه رمز نفوذ بر دل مردم و بندگان خداست، و امیدوارم روحانیون جوان خاصه حاضرین در تمام زندگی به این امر توجه داشته باشند.

ارائه مقاله در همایش کرامت انسانی در گفتمان حسینی

کنگره بین‌المللی «کرامت انسانی در گفتمان حسینی» با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و ده‌ها تن از اندیشمندان و چهره‌های برجسته فرهنگی ایرانی و عراقی در کربلای معلا در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ برگزار گردید.

در این همایش بیش از ۲۲۰ چکیده مقالات از ۳۰ دانشگاه ایران، هند، عراق، افغانستان و ترکیه در موضوع «کرامت انسانی در گفتمان حسینی» دریافت شد که ۱۸۴ چکیده مقالات تایید و با ارزیابی داوران حدود ۱۲۰ مقاله پذیرفته و ۲۱ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه و بررسی شد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با ارائه مقاله «زینب الکبری (سلام الله علیها) بطله الکرامه الحسینیه فی ثوره عاشوراء» که به زبان عربی نگاشته شده است در این همایش شرکت نمود که با توجه به برگزیده شدن مقاله مذکور از سوی هیئت داوران، در جمع اندیشمندان شرکت کننده حاضر شده و مطالب مطروحه را بیان و ارائه نمود.

اعضای هیئت‌های علمی، اجرایی و داوران از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران و عراق بودند. ۲۲ اندیشمند شامل رؤسای دانشگاه‌ها، اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگرانی از جمهوری اسلامی ایران و ۳۷ اندیشمند عراقی از حوزه‌ها و دانشگاه‌های عراق شامل اساتید دانشگاه‌های کربلا، مستنصریه، بغداد، وارث الانبیاء و حوزه علمیه کربلا و اهل البیت علیهم السلام نیز در این کنفرانس یک روزه، حضوری فعال داشتند.

علاقه مندان جهت مطالعه مقاله مذکور به بخش مقالات مراجعه نمایند.

در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)؛ کتاب «زینب کبری، سکان دار کشتی عاشورا» به چاپ رسید

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «زینب کبری؛ سکاندار کشتی عاشورا» اثر احمد زمانی به همت موسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

در این نوشتار، نویسنده با تکیه بر منابع قابل اعتماد کوشیده سیره اخلاقی، اجتماعی و سیاسی آن اسوه مقاومت را در قالب محورهایی بررسی کند.

این اثر در ۸ فصل تهیه و تنظیم شده است «زینب کبری الگوی جامع و بی نظیر» عنوان فصل اول است که در این فصل مباحثی همچون ولادت حضرت زینب کبری(س)، عنایات پیامبر خدا(س) به زینب(س) و نام ها و نشانه های عقیله بنی هاشم ذکر شده است.

دومین فصل از این فصل تحت عنوان «تربیت، امتیازات و تلاش‌های عقیله بنی هاشم» تالیف شده که از جمله مباحث این فصل می توان به تاثیر رفتاری و تربیتی چهره‌های آیه تطهیر بر زینب(س)، ازدواج و شروع زندگی عقیله بنی هاشم، تشکیل حکومت علوی بعد از ۲۵ سال انتظار پرداخت.

نویسنده در فصل سوم این کتاب، به همراهی زینب کبری(س) با امام حسین(س) از مدینه تا کربلا اشاره کرده است که در این فصل به مدیریت بحران در روزهای سخت تاسوعا و عاشورا، خویشتن داری حضرت و توجه به مصیبت دیدگان، توجهات لحظه به لحظه زینب(س) و شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا، حفاظت زینب(س) از امام زین العابدین(ع)، دفن اجساد مطهر شهدای کربلا می پردازد.

فصل بعد به انتقام امویان از حکومت الهی علوی در کوفه اشاره دارد؛ از جمله مباحث این فصل، گفتگوی زینب(س) با سر بریده حسین(ع) در دروازه کوفه، محورهای اساسی خطبه زینب کبری(س)، سخنان هوشمندانه امام سجاد(ع) در کوفه، مراقبت زینب کبری(س) از اسرای آل محمد(ص) اشاره کرد.

در فصل پنجم این اثر که با عنوان «دمشق مرکز حکومت بنی امیه (جامع اموی)» تنظیم شده است، پس از معرفی اجمالی جامع اموی، مباحثی همچکن پاسخگویی زینب کبری(س) به جسارت های یزید (لعنت الله علیه)، خطبه حضرت در برابر یزید و کارگزاران ارشد اموی، تلاش‌های مذبوحانه بنی امیه و جاودانگی اهل بیت(ع)، نکات بنیادین در خطبه زینب کبری(س) در شام، سخنان امام چهارم در مسجد اموی برهم زننده مانور قدرت امویان، زینب کبری و انعقاد عزاداری در محل استقرار اسرا تبیین گردیده است.

«کاروان اسرای اهل بیت(ع) و اربعین در کربلا» عنوان ششمین فصل از این اثر است که گفتگوی امام چهارم(ع) و جابر در اربعین حسینی، مدارا با خانواده‌های شهدای کربلا در بازگشت به مدینه از مباحث این فصل به شمار می رود.

نویسنده در هفتمین فصل از این اثر که با عنوان «بازگشت کاروان اهل بیت(ع) به مدینه منوره» منتشر شده، به بیان مطالبی در خصوص استقبال و به یاد ماندنی مردم مدینه از اسرای اهل بیت(ع)، خطبه امام چهارم زین العابدین(ع) در مدینه منوره، بازگو کردن مصائب از سوی زینب(س) در مدینه منوره و اشعار ام کلثوم دختر امیرمومنان علی(ع) هنگام بازگشت به مدینه پرداخته است.

«رحلت جانگداز زینب کبری(س)» عنوان هشتمین و آخرین فصل از این اثر است که در این فصل، پس از بیان چگونگی رحلت زینب کبری(س)، مباحثی در خصوص مرقد و بارگاه شریف آن حضرت، کلمات و روایتی از زینب کبری(س)، کرامات ایشان، و زینب کبری(س) در آیینه کتاب تبیین گردیده است.

از نویسنده این اثر، ده ها مقاله و کتاب در حوزه معارف اسلامی به زبان فارسی و عربی منتشر شده که برخی از عناوین آن کتاب‌ها عبارتند از: حقایق پنهان زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی(ع)، حقایق پس از مرگ، تقنیه الدفاع فی الاسلام، صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین(ع)، اعجاز بیان، اندیشه انتظار، فاطمه چشمه جوشان هستی، زینب کبری سکاندار کشتی عاشورا(کتاب حاضر) و… .

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.

چاپ نهم کتاب «اعجاز بیان» همزمان با ایام ولادت حضرت علی(ع) منتشر شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، حجت الاسلام والمسلمین احمد زمانی در گفت و گویی با اعلام این خبر بیان داشت: کتاب «اعجاز بیان» مشتمل بر دو محور «خطبه بدون الف علی بن ابی طالب(ع)» و خطبه «بدون نقطه آن حضرت» از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد. 
وی با بیان این که امیر المؤمنین(ع) امیر بیان بودند، گفت: در کتاب «اعجاز بیان»، این دو خطبه شرح داده شده و بیش از ۳۰۰ کلمه از این خطبه، لغات دشواری بود که در اثر مذکور تشریح و به زبان فارسی ترجمه شده است. 

نویسنده کتاب «اعجاز بیان»با اشاره به شگفت انگیز دو خطبه فوق الذکور تصریح کرد: با توجه به این که زبان عربی مشتمل بر ۲۸ حرف است که ۱۴ حرف آن بدون نقطه و ۱۴ حرف دیگر نقطه دارد؛ یعنی اگر فردی بخواهد سخنرانی بدون نقطه داشته باشد، باید فقط با ۱۴ حرف سخن بگوید و این ابتدا به ساکن چنین سخن گفتن غیر از بیان معجزه، شگفتی و اعجاز انگیز بودنش، نیست. 
زمانی گفت: حضرت علی بن ابی طالب(ع) خطبه ای حدوداً ۴۰ صفحه ای دارند که در این خطبه اصلاً حرف «الف» بکار برده نشده است.
وی افزود: محتوای این دو خطبه فوق العاده است؛ یعنی محتوای خطبه «بدون الف» به سرنوشت انسان(خلقت و جهان بینی) مربوط می شود و خطبه «بدون نقطه» نیز به معادشناسی و ازدواج پیامبر اکرم(ص) و ام سلمه اشاره می‌کند.
نویسنده کتاب «اعجاز بیان» تصریح کرد: البته این دو خطبه در نهج البلاغه وجود ندارد؛ یکی از این خطبه ها توسط امام رضا(ع) و دیگری از طریق روات دیگر نقل شده‌است. 
وی افزود: پس از خواندن این دو خطبه که مجموعه ۱۱۲ صفحه است، یک جهان بینی اسلامی بسیار مختصر نصیب انسان می شود؛ شیرینی بیان این دو خطبه، فوق العاده است.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی  www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

انتشار چاپ دوّم کتاب «صحیفه سجادیّه»

با استقبال کم نظیر خوانندگان و دوستداران معارف اهل بیت (ع)، کتاب صحیفه سجادیه در کمتر از یک ماه به چاپ دوّم رسید.

در این کتاب، متن «صحیفه سجادیه» امام زین العابدین(ع)‌ به همراه ترجمه سلیس و روان آن ارائه گردیده است و برای آشنایی مخاطب با متن عربی، ترجمه بیش از ۲۰۰۰ لغت عربی و توضیح بیش از ۱۰۰ اصطلاح آورده شده است.

چاپ دوم کتاب در ۵۰۰ نسخه  و به قیمت ۶۷۰۰۰ تومان انتشار یافته است.

«صحیفه سجادیه» در ۳۵۲ صفحه و در قطع وزیری و بصورت نفیس توسط مؤسسه بوستان کتاب در قم منتشر شده است.

برای آشنایی بیشتر با کتاب «صحیفه سجادیه امام زین العابدین»، به بخش کتابها مراجعه نمایید.

فروش چاپ اول کتاب «فاطمه چشمه جوشان هستی» در سه روز/انتشار چاپ دوّم

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، محمدباقر انصاری در گفت و گویی با اعلام این خبر، اظهار داشت: درباره زندگانی کوتاه، بابرکت و پر فراز و نشیب ام الائمه فاطمه زهرا(س) کتاب ها و رساله های بسیار از قرن اول تا عصر حاضر نوشته شده و بزرگان اهل قلم اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان آثار متنوعی به نگارش درآورده اند، لیکن حیات اعجاب برانگیزش به صورتی است که هر چه تأمل و تعمق بیشتر شود، همچنان نکات نو، سازنده، کاربردی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دیگر یافت می شود.

وی گفت: کتاب حاضر، زندگی درس آموز و الگوی همه زنان جهان را در پنج بخش بررسی کرده و در اختیار خوانندگان این اثر قرار داده است؛ بخش اول این اثر که با عنوان «نیمه اول عمر پربرکت فاطمه در مکه مکرمه» منتشر شده، مشتمل بر زمان ولادت و چگونگی آن، اسامی و القاب پرمحتوای صدیقه طاهره(س)، و دوران کودکی و نوجوانی فاطمه در مکه مکرمه است.

رییس مؤسسه بوستان کتاب تصریح کرد: در بخش دوم این اثر با عنوان «والاترین الگوی زنان جهان»، به سه فصل با عناوین ازدواج پربرکت و به یاد ماندنی، اداره زندگی و مبانی استحکام خانواده و شناخت فاطمه در منابع سه گانه پرداخته شده است.

وی افزود: سومین بخش از این اثر در سه فصل و ۱۱ گفتار به جلوه های عصمت و هدایت گری در سیره حضرت فاطمه(س) می پردازد؛ در این بخش، سیره عبادی و اقتصادی و سیاسی فاطمه(س)، حجاب و عفاف آن حضرت، و فدک به عنوان بزرگترین پشتوانه مالی ولایت در اختیار فاطمه(س) مورد بررسی قرار گرفته است.

انصاری اظهار داشت: در بخش چهارم کتاب «فاطمه چشمه جوشان هستی»، به وصایا و حوادث روزهای پایانی عمر صدیقه طاهره(س) در سه فصل با عناوین مجموعه وصیت های حضرت فاطمه(س)، حوادث واپسین روزهای حیات و شهادت آن حضرت، و شهادت مظلومه عالم پرداخته شده است.

وی گفت: در این اثر، وصیت نامه حضرت فاطمه زهرا(س) در دو دسته بیان شده است: دسته اول مربوط به وصیت نامه «مکتوب مالی» می شود که در آن به توصیه آن حضرت بر موقوفات، وصیت بر درآمدهای مالی از زمین های زراعی دیگر، وصیت بر اشیاء داخلی منزل مسکونی پرداخته شده است؛ دسته دوم وصایایی آن حضرت به وصیت نامه «مسموع الهی سیاسی» اشاره دارد که از جمله مباحث این قسمت می توان به وصیت به ازدواج با «أمامه»، غسل و کفن و دفن شبانه، دعوت شفاهی اصحاب سرّ در نماز و تشییع شبانه، تأکید بر دفن شبانه و عدم مشارکت غاصبان فرصت طلب پرداخت.

وی افزود: بخش پنجم و پایانی این اثر، به یاران خاص و مرام نامه فاطمه(س) اختصاص یافته که در این بخش، اصحاب سرّ فاطمه(س) معرفی شده اند و به ۴۰ حدیث در شناخت و چگونگی سیره آن حضرت اشاره شده است.

رییس مؤسسه بوستان کتاب با اشاره به استقبال مخاطبان از این اثر تصریح کرد: خوشبختانه چاپ اول این اثر با استقبال کتاب دوستان در سه روز به اتمام رسید.

انصاری اظهار داشت: کتاب «فاطمه(س) چشمه جوشان هستی» به قلم احمد(رجبعلی) زمانی در ۴۹۴ صفحه و به قیمت ۹۰۰۰۰ تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

وی در پایان گفت: علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

انتشار کتاب «فاطمه(ع) چشمه جوشان هستی»

در سالروز شهادت أمّ الائمه صدیقه طاهره فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، اولین چاپ کتاب «فاطمه(ع) چشمه جوشان هستی» به زیور طبع آراسته شد.

این کتاب در پنج بخش، زندگانی فاطمه زهرا(ع) از زمان تولد تا هنگام شهادت را بررسی نموده و سعی دارد آموزه های عملی و تربیتی زندگانی آن حضرت را در اختیار مخاطبین قرار دهد.

چاپ اول کتاب در ۵۰۰ نسخه  و به قیمت ۹۰۰۰۰ تومان انتشار یافته است.

«فاطمه چشمه جوشان هستی» در ۴۹۶ صفحه و در قطع رقعی توسط مؤسسه بوستان کتاب در قم منتشر شده است.

برای آشنایی بیشتر با کتاب «فاطمه چشمه جوشان هستی»، به بخش کتابها مراجعه نمایید.

انتشار کتاب «تقنیّه الدفاع فی الاسلام»

اولین چاپ کتاب «بحوث حول تقنیّه الدفاع فی الاسلام» در تابستان ۱۳۹۵ منتشر شد.

این کتاب که در خصوص مسأله حیاتی و مهم «دفاع» از نگاه منابع اسلامی و تجربه امت مسلمان میباشد به زبان عربی تألیف گردیده است.

چاپ اول کتاب در ۵۰۰ نسخه  و به قیمت ۳۰۰۰۰ تومان راهی بازار نشر گردید.

«تقنیّه الدفاع فی الاسلام» در ۴۵۶ صفحه و در قطع وزیری توسط  نشر رشید در قم به زیور چاپ آراسته شده است.

taghniye2

 

 

برای آشنایی بیشتر با کتاب «تقنیّه الدفاع»، به بخش کتابها مراجعه نمایید.